Bendra informacija

Aukštis nuo žemės: 2,5 m.
Dydis: 4,5×2,2 m, 9,9 kv. m, šlaitinio stogo aukštis 2,3 m.
Apdaila: neobliuotos, dažytos, spygliuočio lentos

Namelis_medyje_su_terasa_peleda_1

Namelis medyje “Pelėda”

Kai atvykome apžiūrėti vietos pirmąjį kartą, radome sklypą su puikia panorama ir liepų alėja. Šioje žemėje kažkada virė gyvenimas, tačiau karo metu namai buvo sunaikinti, neliko net pamatų, o žmonės išsikraustė į miestus ir kaimelius. Medžių alėja idealiai tiko nameliui medyje, subrendusios liepos, kurių kamienai 50 cm skersmens ir platesni gali išlaikyti didelį svorį, o vaizdas į šlaitą, kuriame ganosi Danieliai tikrai puikus.
Prasidėjo planavimo procesas. Iš pradžių išsirinkome tinkamą vietą, tada ruošėme brėžinius ir skaičiavome medžiagas. Visa tai vyko rudens pabaigoje, todėl atėjus žiemai teko statybas nukelti kitiems metams. Atšilus orams pradėjome joms ruoštis. Suradome medienos tiekėjus, nupirkome tvirtinimo elementus ir pradėjome darbus, kurie vyko keliais etapais.
Pastatėme gražų, erdvų, šviesų ir saugų namelį su terasa, kuriame telpa lova arba hamakas, staliukas ir kėdės. Langus padarėme didelius, kad sienos neužstotų gražaus vaizdo ir namelyje būtų šviesu. Sklype nėra elektros ir vandens, todėl namelis medyje bus tik pradžia diegiant ekologiškus energijos šaltinius.

Kliento kometaras ir namelio medyje istorija

Nuostabioje alėjoje, ant jos vaikystės kalno pastatytame suaugusiems skirtame namelyje gali nakvoti 3, o išnaudojus hamaką ir terasas – net 7 žmonės.

„Sumanymas buvo gerokai didesnis. Čia – tik žvalgybos bokštas. Aš dar laukiu savo to tikrojo, didelio namo“, – juokdamasi sako namelio medyje savininkė.

Ji viliasi, jog iš senelių paveldėta žemė taps jos šeimos susibūrimo vieta, o nameliuose galės nakvoti sūnūs ir anūkai – kiekviena šeima galės turėti po atskirą.

„Mano tėtis, 85-erių metų, yra tame namelyje nakvojęs. Kažin, ar kas nors viršys šį amžiaus rekordą“, – svarsto moteris.

Šiuo metu netgi svetimi žmonės domisi galimybe pernakvoti tokiame namelyje – pro jo langus atsiveria nuostabus vaizdas, tolumoje kas rytą klykauja gervės.

„Aplink – labai daug šlaitinių žemuogių, tarmiškai vadinamų spragėmis, o paskutinis netikėtumas, kurį atradome aplink namelį – pilnas „kiemas“ baravykų!” – džiaugėsi moteris.

Ji pasvarsto, jog galbūt gavus projektinį finansavimą būtų galima pastatyti daugiau namelių ir juose galėtų nakvoti visi norintys – tačiau nemokamai, ji neketina iš to daryti nuomos verslo.

I etapas. Platforma ir grindys

Medžių forma buvo dėkinga, reikiamame aukštyje išsišakojantys kamienai leido užtikrinti namelio medyje stabilumą, todėl jis galėjo būti gana didelis. Nusprendėme naudoti suspaudžiamus tvirtinimus. Sumontavome pagrindinę konstrukciją, tai yra svarbiausias ir atsakingiausias namelio medyje statybos etapas, nes nuo jo priklausys visos konstrukcijos saugumas. Uždėjome grindis ir pasiruošėme kitam etapui.

II etapas. Namelio ir stogo karkasas

Įrengėme sienų ir stogų karkasą. Stogą papildomai pritvirtinome prie medžių kamienų suspaudžiamais tvirtinimais. Taip konstrukcija tapo surišta visuose kampuose ir pasiruošusi atlaikyti vėją bei medžių judėjimą. Paruošėme staktą durims ir vietą langams.

III etapas. Laiptų aikštelė ir laiptai

Namelis medyje nėra aukštai, tačiau laipioti stačiomis kopėčiomis nėra patogu, ypač vaikams ir seneliams. Nusprendėme padaryti papildomą aikštelę, kad laiptai būtų ne tokie statūs. Aikštelę atskirai pritvirtinome prie šalia esančio medžio, įrengėme laiptus nuo žemės iki papildomos aikštelės ir nuo jos mažesnius laiptelius iki namelio.

IV etapas. Stogo ir sienų uždengimas

Stogą nusprendėme dengti plonomis lentomis, tačiau šis sprendimas nepasiteisino. Lentos džiūdamos sutrūkinėjo, per atsiradusius plyšius vanduo pateko į namelio vidų. Šis sprendimas gražus, tačiau nepraktiškas, todėl papildomai ant stogo uždėjome skaidrią stogo dangą. Sienas uždengėme neobliuotomis, dažytomis, spygliuočio lentomis eglutės būdu, vieną lentą užleidžiant ant kitos, tai leidžia vandeniui nutekėti ir lentoms išdžiūti.

V etapas. Terasos ir laiptų turėklai, durys, langai, lauko sienų užbaigimai

Įrengėme turėklus, kad niekas neiškristų lipdamas laiptas arba pro terasos kraštus. Sukonstravome duris ir langus. Vietoje stiklo naudojome skaidrią plėvelę, taip padarydami išimamus langus lengvesnius ir saugesnius. Namelis tapo erdvus, šviesus ir saugus.

Šis įrašas turi komentarų: 2

1. benediktas

Kiek sitas nameli kainuos

2. čia mano neišsipildžius svajonė, taip visada norėjau namelio medyje… reikės vaikam išpildyt, aišku kažkaip reikės padaryt kuo saugiau, su turėklais..